Sluit Sluit

Heb je een vraag?

                       

Heb je een algemene vraag of ben je nieuwsgierig naar ons geworden? Neem contact met ons op via het contactformulier hiernaast. We nemen binnen 1 werkdag contact met je op.

Voor meldingen, storingen, reparatie- of onderhoudsverzoeken of algemene vragen over het gehuurde kan contact worden opgenomen met team Beheer.

E-mail: [email protected]
Telefoonnummer: 030 – 204 50 14

Wij zijn maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 12.00 uur telefonisch bereikbaar. Buiten deze uren kunnen enkel urgente meldingen worden doorgegeven via 06 – 82 07 13 62. Na 17.00 uur en in het weekend kun je urgente meldingen doorgeven aan JBA Security. JBA Security is telefonisch bereikbaar via 030 – 225 30 31.

Melding maken


Voor vragen over de betaling van de huur, een factuur of andere financiële vragen over het gehuurde kan contact opgenomen worden met team Finance.

E-mail: [email protected]
Telefoonnummer: 030 – 204 50 19

Vragen over je huurovereenkomst of ben je op zoek naar een huurwoning of bedrijfspand?

E-mail: [email protected]
Telefoonnummer: 030 – 204 50 17

Maliebaan 8
3581 CM Utrecht

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Sluit Sluit

Melding

Ben je huurder en heb je een vraag of wil je een melding maken? Wij staan voor je klaar!


Melding maken

Voor meldingen, storingen, reparatie- of onderhoudsverzoeken kun je het formulier hiernaast invullen. Wij streven ernaar om je – op werkdagen – binnen 24 uur van een reactie te voorzien.


Telefonische bereikbaarheid

Van maandag tot en met vrijdag zijn wij van 08.30 tot 12.00 uur telefonisch bereikbaar via 030 – 204 50 14. Van 13.00 tot 17.00 uur zijn wij alleen voor spoedmeldingen (denk hierbij aan een lekkage of liftstoring) bereikbaar via 06 – 82 07 13 62.

s Avonds, ’s nachts en in weekenden kunnen meldingen die écht niet kunnen wachten tot de volgende dag worden doorgegeven aan JBA Security. Zij zijn bereikbaar via 030 – 225 30 31.

Bij een gaslek of brand, bel direct 112.
  • Max. bestandsgrootte: 50 MB.
    Indien mogelijk, graag een foto toevoegen om je melding te verduidelijken. Dit helpt ons om je melding sneller in behandeling te kunnen nemen.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Sluit Sluit

Storing

                       

Ondanks de constante zorg en aandacht die Bridges Real Estate aan de samenstelling van deze website besteedt, is het mogelijk dat informatie die op deze site wordt gepubliceerd onvolledig of onjuist is. Bridges Real Estate aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor onjuistheden en onvolledigheden in de verstrekte informatie.

E-mail: [email protected]
Telefoonnummer: 030 – 204 50 14

Wij zijn maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 12.00 uur telefonisch bereikbaar. Buiten deze uren kunnen enkel urgente meldingen worden doorgegeven via 06 – 82 07 13 62. Na 17.00 uur en in het weekend kun je urgente meldingen doorgeven aan JBA Security. JBA Security is telefonisch bereikbaar via 030 – 225 30 31.

Voor vragen over de betaling van de huur, een factuur of andere financiële vragen over het gehuurde kan contact opgenomen worden met team Finance. E-mail: [email protected] Telefoonnummer: 030 – 204 50 19 Vragen over je huurovereenkomst of ben je op zoek naar een huurwoning of bedrijfspand? E-mail: [email protected] Telefoonnummer: 030 – 204 50 17

Ik ben huurder

Ben je huurder bij Bridges Real Estate en heb je een vraag, wil je een storing melden of een reparatieverzoek indienen? Hieronder lees je hoe je dit kunt doen.

Ik huur een woning

Ik huur bedrijfsmatig

Ik wil een melding maken

Ben je huurder bij Bridges Real Estate en heb je een vraag of wil je een reparatieverzoek indienen? In dit overzicht vind je de meest gestelde vragen over huren bij Bridges Real Estate.

Wie is verantwoordelijk voor reparaties en onderhoud?

We hebben een handleiding opgesteld waarin staat welke vormen van onderhoudswerkzaamheden Bridges Real Estate voor je uitvoert en voor welke reparaties je zelf verantwoordelijk bent. Als huurder ben je verantwoordelijk voor klein onderhoud, zoals het bijvullen van de cv-ketel of het vervangen van een kraanleertje. Het groot onderhoud regelen wij voor je. Je kunt denken aan zaken als reparatie van daken, het vervangen van een keuken of het buitenschilderwerk. Het document vind je hier.

Hoe kan ik een storing melden of een reparatieverzoek indienen?

Voor storingen, reparatie- of onderhoudsverzoeken of algemene meldingen kun je een e-mail sturen naar [email protected] of stuur je melding in via het formulier onder “Ik wil een storing melden”. Vergeet in je e-mail niet om je adres en je contactgegevens te vermelden. Het helpt ons als je foto’s van je melding meestuurt. Wij streven ernaar om je – op werkdagen – binnen 24 uur van een reactie te voorzien.

Liever telefonisch contact?
Van maandag tot en met vrijdag zijn wij van 08.30 tot 12.00 uur telefonisch bereikbaar via 030 – 204 50 14. Van 13.00 tot 17.00 zijn wij alleen voor spoedmeldingen (denk hierbij aan een lekkage of liftstoring) bereikbaar via 06 – 82 0 13 61.

’s Avonds, ’s nachts en in weekenden kunnen meldingen die écht niet kunnen wachten tot de volgende dag worden doorgegeven aan JBA Security. Zij zijn bereikbaar via 030 – 225 30 31.

Bij een gaslek of brand, bel direct 112.

Wat mag ik zelf aanpassen aan een woning?

Overleg je plannen voor grote veranderingen in je woning altijd met Bridges Real Estate. Voor bouwkundige wijzigingen heb je schriftelijke toestemming nodig van Bridges Real Estate. Houd er rekening mee dat de woning weer in originele staat moet worden teruggebracht als de huurperiode eindigt.

Wat zijn servicekosten?

Naast de huur betaal je als huurder een voorschotbedrag voor de servicekosten of een vaste vergoeding. Bridges Real Estate maakt als verhuurder kosten voor het onderhoud van het gebouw waar je als huurder woont. Dit zijn bijvoorbeeld kosten voor schoonmaak van de algemene ruimten, verlichting in de algemene ruimten of onderhoud van een gemeenschappelijke tuin. Maandelijks betaal je een voorschot op je servicekosten of een vaste vergoeding. Het servicepakket dat wij voor je verzorgen is beschreven in je huurovereenkomst. Het voorschot of de vaste vergoeding is gebaseerd op een schatting of op basis van de jaarlijkse eindafrekening van de voorgaande periode.

Wat is de jaarlijkse eindafrekening servicekosten?

Dit is alleen van toepassing als je een voorschotbedrag voor de servicekosten betaald. De werkelijk gemaakte servicekosten zijn beschreven in deze jaarlijkse eindafrekening. In deze eindafrekening rekenen we het voorschot over het voorgaande kalenderjaar met je af. Op de servicekostenafrekening kun je terugvinden welk voorschot je hebt betaald en wat de uiteindelijke servicekosten zijn. Het voorschotbedrag voor de servicekosten kan jaarlijks door Bridges Real Estate worden aangepast. Zijn de door jou betaalde voorschotten hoger dan de werkelijke kosten? Dan betalen wij het teveel betaalde bedrag aan je terug. Zijn de door jou betaalde voorschotten lager dan de werkelijke kosten? Dan wordt het verschil hiertussen naar rato (jouw aandeel in de servicekosten) nog bij je in rekening gebracht. Voor het verzorgen van de services en het opmaken van de eindafrekening brengen wij administratiekosten over de totaal gemaakte servicekosten bij je in rekening.

Welk aandeel heb ik in de servicekosten?

Het aandeel in de werkelijke kosten hoeft niet voor iedere huurder hetzelfde te zijn. In de specificatie van de jaarlijkse eindafrekening lees je meer over de verdeelwijze van de servicekosten. Daarin staat het aandeel dat je hebt in de servicekosten. De verdeelwijze is bepaald op basis van het aantal vierkante meters dat je huurt.

Wat valt niet binnen de servicekosten?

De kosten voor nutsvoorzieningen, zoals water, gas, elektriciteit of andere energie betaal je in de meeste gevallen als huurder zelf aan de nutsleverancier. In sommige gevallen wordt de levering van de nutsvoorzieningen door Bridges Real Estate geregeld. In dat geval worden de kosten hiervoor verwerkt in de servicekosten of vaste vergoeding. Ook betaal je als huurder gemeentelijke belastingen. Dit zijn gebruikersheffingen, zoals afvalstoffenheffing, die de gemeente doorberekent aan haar inwoners.

Ik wil een verhuurdersverklaring, hoe krijg ik die?

Als je voor de huur van een andere woning een verhuurdersverklaring nodig hebt, dan ontvang je van die verhuurder meestal een formulier. Dit formulier kun je naar ons doorsturen via e-mailadres [email protected]. Wij vullen het formulier dan in en ondertekenen deze waarna je het formulier van ons retour ontvangt. Heb je geen formulier ontvangen? Dan kunnen wij een verhuurdersverklaring voor je opstellen in ons eigen format. Een verzoek hiervoor kun je ook sturen naar [email protected].

Hoe kan ik mijn huur opzeggen?

De huurovereenkomst kan worden opgezegd nadat de minimale huurperiode is verstreken. De minimale huurperiode en de opzegtermijn vind je terug in je huurovereenkomst. In de meeste gevallen is de minimale huurperiode één jaar en geldt een opzegtermijn van minimaal één kalendermaand.

Je kunt de huur opzeggen door het invullen en ondertekenen van dit formulier en deze te e-mailen naar [email protected].

Kan ik mijn huur vroegtijdig opzeggen?

Wil je voordat de minimale huurperiode is verstreken je huurovereenkomst opzeggen? Houd er rekening mee dat je aansprakelijk blijft voor de nakoming van de verplichtingen uit de huurovereenkomst tot de contractuele einddatum. Als je woning opnieuw wordt verhuurd voordat de contractuele einddatum is verstreken, dan vervalt de contractuele aansprakelijkheid vanaf de datum dat de huurovereenkomst met de opvolgende huurder ingaat.

Wat gebeurt er als ik mijn huurovereenkomst heb opgezegd?

Zodra wij jouw opzegging hebben ontvangen, sturen wij je een bevestiging. We maken dan graag gelijk een afspraak met je voor de zogenaamde “voorinspectie”. Deze inspectie is om te bepalen welke aanpassingen er nog uitgevoerd moeten worden om de woning in ‘goede’ staat terug te brengen. Na afloop van de inspectie plannen we een afspraak met je in voor de daadwerkelijke oplevering en sleuteloverdracht. In de tijd tussen jouw opzegging en de einddatum van de overeenkomst nemen we de door jou gehuurde woning in de verhuur. Wanneer we een of meerdere geschikte kandidaten hebben gevonden, kan het zijn dat we jou vragen om medewerking en toegang tot je woning voor bezichtigingen.

Wanneer wordt mijn waarborgsom teruggestort?

Als je bij aanvang van je huurovereenkomst een waarborgsom aan ons hebt voldaan, dan wordt deze binnen één maand na het einde van je huurovereenkomst, onder aftrek van eventuele kosten, aan je teruggestort. Indien er kosten van je waarborgsom worden ingehouden, kan het zijn dat dit wat langer duurt. We kunnen het restant van de waarborgsom dan pas aan je terugstorten als de hoogte van de inhouding bekend is.

Ben je huurder bij Bridges Real Estate en heb je een vraag of wil je een reparatieverzoek indienen? In dit overzicht vind je de meestgestelde vragen over huren bij Bridges Real Estate.

Wie is verantwoordelijk voor onderhoud en reparaties?

De verantwoordelijkheidsverdeling voor onderhoud en reparaties is vastgelegd in je huurovereenkomst en eventueel in een bijbehorende demarcatielijst. Hierin staat beschreven welk onderhoud, herstel en/of vernieuwing voor rekening voor jou komt en/of wat door ons als verhuurder wordt geregeld.

Hoe kan ik een storing melden of een reparatieverzoek indienen?

Voor storingen, reparatie- of onderhoudsverzoeken of algemene meldingen kun je een e-mail sturen naar [email protected] of stuur je melding in via het formulier onder “Ik wil een storing melden”. Vergeet in je e-mail niet om je adres en je contactgegevens te vermelden. Het helpt ons als je foto’s van je melding meestuurt. Wij streven ernaar om je – op werkdagen – binnen 24 uur van een reactie te voorzien.

Liever telefonisch contact?
Van maandag tot en met vrijdag zijn wij van 08.30 tot 12.00 uur telefonisch bereikbaar via 030 – 204 50 14. Van 13.00 to 17.00 uur zijn wij alleen voor spoedmeldingen bereikbaar via 06 – 82 0 13 62.

’s Avonds, ’s nachts en in weekenden kunnen meldingen die écht niet kunnen wachten tot de volgende dag worden doorgegeven aan JBA Security. Zij zijn bereikbaar via 030 – 225 30 31.

Bij een gaslek of brand, bel direct 112. 

Wat mag ik zelf aanpassen binnen het gehuurde?

Overleg aanpassingen die je in het gehuurde wilt doen altijd met Bridges Real Estate. Voor bouwkundige wijzigingen heb je schriftelijke toestemming nodig van Bridges Real Estate. Houd er rekening mee dat het gehuurde in principe weer in originele staat moet worden teruggebracht als de huurovereenkomst wordt beëindigd.

Wat zijn servicekosten?

Naast de huur betaal je als huurder een voorschotbedrag voor de servicekosten of een vaste vergoeding. Bridges Real Estate maakt als verhuurder kosten voor het onderhoud van het gebouw. Dit zijn bijvoorbeeld kosten voor schoonmaak van de algemene ruimten, verlichting in de algemene ruimten en onderhoud aan de technische installaties. Periodiek betaal je een voorschot op je servicekosten of een vaste vergoeding. Het servicepakket dat wij voor je verzorgen is beschreven in je huurovereenkomst. Het voorschot of de vaste vergoeding is gebaseerd op een schatting of op basis van de jaarlijkse eindafrekening van de voorgaande periode.

Wat is de jaarlijkse eindafrekening voor servicekosten?

Dit is alleen van toepassing als je een voorschotbedrag voor de servicekosten betaald. De werkelijk gemaakte servicekosten zijn beschreven in deze jaarlijkse eindafrekening. In deze eindafrekening rekenen we het voorschot over het voorgaande kalenderjaar met je af. Op de servicekostenafrekening kun je terugvinden welk voorschot je hebt betaald en wat de uiteindelijke servicekosten zijn. Het voorschotbedrag voor de servicekosten kan jaarlijks door Bridges Real Estate worden aangepast. Zijn de door jou betaalde voorschotten hoger dan de werkelijke kosten? Dan betalen wij het teveel betaalde bedrag aan je terug. Zijn de door jou betaalde voorschotten lager dan de werkelijke kosten? Dan wordt het verschil hiertussen naar rato (jouw aandeel in de servicekosten) nog bij je in rekening gebracht. Voor het verzorgen van de services en het opmaken van de eindafrekening brengen wij administratiekosten over de totaal gemaakte servicekosten bij je in rekening.

Welk aandeel heb ik in de servicekosten?

Het aandeel in de werkelijke kosten hoeft niet voor iedere huurder hetzelfde te zijn. In de specificatie van de jaarlijkse eindafrekening lees je meer over de verdeelwijze van de servicekosten. Daarin staat het aandeel dat je hebt in de servicekosten.

Wat valt niet binnen de servicekosten?

Dat verschilt per pand. Het servicepakket dat wij voor je verzorgen is beschreven in je huurovereenkomst.

Ik ben een factuur kwijt, hoe kan ik deze opvragen?

Indien er een factuur in jouw administratie ontbreekt, kun je deze factuur opvragen via [email protected]. Vergeet in deze e-mail niet te vermelden om welke factuur het gaat. Wij sturen vervolgens een kopie van de factuur aan je toe.

Hoe geef ik een wijziging (naamswijziging, adreswijziging, overname etc.) door?

Wij horen graag van je bij een verhuizing, eigenaarswissel, naamswijziging of overname. Dit soort wijzigingen kun je doorgeven via [email protected]. Afhankelijk van de wijziging kan het zijn dat we schriftelijk het een en ander moeten vastleggen als wijziging op de oorspronkelijke huurovereenkomst. Na ontvangst beoordelen wij je wijziging en nemen wij contact met je op ten aanzien van eventuele vervolgstappen om deze wijziging te kunnen vastleggen.

Ik heb een aanslagbiljet voor gebruikerslasten van de gemeente ontvangen, wat moet ik doen?

De aanslag voor gemeentelijke heffingen is gesplitst in een eigenaars- en een gebruikersdeel. Het eigenaarsdeel komt uiteraard voor onze rekening. Het gebruikersdeel komt voor rekening van jou als huurder. Indien je in een multi-tenant gebouw huurt, dan is het verstandig om de aanslag voor het gebruikersdeel goed te controleren. Word je alleen aangeslagen voor hetgeen je huurt of gaat het om een aanslag voor alle gebruikers van het gebouw? Indien dat laatste het geval is, dan kun je bezwaar maken bij de betreffende gemeente.

Hoe kan ik een extra sleutel/tag bijbestellen?

Dat is uiteraard mogelijk, maar hier zijn wel kosten aan verbonden. Dien je verzoek in via [email protected]. Uiteraard informeren wij je voor het verstrekken van de sleutels/tags over de hieraan verbonden kosten.

Hoe kan ik mijn huur opzeggen?

De huurovereenkomst kan worden opgezegd tegen het einde van iedere huurtermijn of bij een huurovereenkomst voor onbepaalde tijd tegen ieder tijdstip met inachtneming van de overeengekomen opzegtermijn. De looptijd van je huurovereenkomst, de huurtermijnen en opzegtermijn vind je terug in je huurovereenkomst. De opzegging van de huurovereenkomst dient te geschieden per deurwaardersexploot of aangetekende brief.

Kan ik mijn huur vroegtijdig opzeggen?

Wil je voor het einde van een huurtermijn je huurovereenkomst opzeggen? Houd er dan rekening mee dat je aansprakelijk blijft voor de nakoming van de verplichtingen uit de huurovereenkomst tot de contractuele einddatum. Als het door jou gehuurde opnieuw wordt verhuurd voordat de contractuele einddatum is verstreken, dan vervalt de contractuele aansprakelijkheid vanaf de datum dat de huurovereenkomst met de opvolgende huurder ingaat.

Wat gebeurt er als ik de huurovereenkomst heb opgezegd?

Zodra wij jouw opzegging hebben ontvangen, sturen wij een bevestiging. We maken vervolgens een afspraak met je voor de zogenaamde “voorinspectie”. Ligt de einddatum nog enige tijd in de toekomst? Dan ontvang je eerst een bevestiging. Als de einddatum nadert, nemen we contact met je op voor het inplannen van de “voorinspectie”. Tijdens de inspectie bepalen we welke aanpassingen er nog gedaan moeten worden om het gehuurde in ‘goede’ staat terug te brengen. Na afloop van de inspectie plannen we een afspraak met je in voor de daadwerkelijke oplevering en sleuteloverdracht. In de tijd tussen jouw opzegging en de einddatum van de overeenkomst nemen we het door jou gehuurde opnieuw in de verhuur. Wanneer we een of meerdere kandidaten hebben, kan het zijn dat we jou vragen om medewerking en toegang tot de ruimte voor bezichtigingen.

Wanneer wordt de waarborgsom teruggestort of de bankgarantie vrijgegeven?

Als je bij aanvang van je huurovereenkomst een waarborgsom hebt voldaan of een bankgarantie hebt afgegeven, dan wordt deze in principe binnen één maand na het einde van de huurovereenkomst, onder aftrek van eventuele kosten, aan je teruggestort of vrijgegeven. Als er kosten van de waarborgsom of bankgarantie worden ingehouden, kan het zijn dat dit wat langer duurt. We kunnen het restant van de waarborgsom of bankgarantie pas aan je terugstorten of vrijgeven als de hoogte van de inhouding bekend is.

Ben je huurder en heb je een vraag of wil je iets laten repareren? Dan kun je dat melden bij je beheerder. We maken onderscheid tussen urgente- en minder urgente meldingen.

Ik wil een probleem melden, hoe kan ik dat doen?

Voor meldingen, storingen, reparatie- of onderhoudsverzoeken kun je het formulier hieronder invullen. Je kunt ons ook rechtstreeks mailen via [email protected]. Wij streven ernaar om je – op werkdagen – binnen 24 uur van een reactie te voorzien.

Melding maken

  • Max. bestandsgrootte: 50 MB.
    Indien mogelijk graag een foto toevoegen om je melding te verduidelijken. Dit helpt ons om je melding sneller in behandeling te kunnen nemen.
Liever telefonisch contact?

Van maandag tot en met vrijdag zijn wij van 08.30 tot 12.00 uur telefonisch bereikbaar via 030 – 204 50 14. Van 13.00 tot 17.00 uur zijn wij alleen voor spoedmeldingen (denk hierbij aan een lekkage of liftstoring) bereikbaar via 06 – 82 07 13 62.

’s Avonds, ’s nachts en in weekenden kunnen meldingen die écht niet kunnen wachten tot de volgende dag worden doorgegeven aan JBA Security. Zij zijn bereikbaar via 030 – 225 30 31.

Bij een gaslek of brand, bel direct 112.