Sluit Sluit

Zullen we kennismaken?


Heb je een algemene vraag of ben je nieuwsgierig naar ons geworden?
Neem contact met ons op via het contactformulier hiernaast. Uiteraard ben je ook van harte welkom voor een goede kop koffie bij ons op kantoor! We nemen binnen 1 werkdag contact met je op.

Maliebaan 8
3581 CM Utrecht

030 204 5014

info@bridgesre.nl

Melding maken
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Sluit Sluit

Melding

Ben je huurder en heb je een vraag of wil je iets laten repareren? Dan kun je dat melden bij je beheerder. We maken onderscheid tussen urgente- en minder urgente meldingen.

Is Bridges Real Estate je beheerder?

Minder urgente meldingen

Voor minder urgente meldingen, storingen, reparatie- of onderhoudsverzoeken kun je het formulier hiernaast invullen. We nemen dan binnen 1 werkdag contact met je op.


Urgente meldingen

Bij hoge nood kun je een spoedmelding maken door te bellen. Dit kun je doen voor reparaties die niet kunnen wachten tot de volgende dag of tot na het weekend. Denk hierbij aan een lekkage, gaslek of liftstoring. Maandag t/m vrijdag zijn we van 08.30 – 17.00 uur bereikbaar via 030 – 204 50 14.

Is Wooncompany je beheerder?

Huurders in Den Haag kunnen terecht bij vastgoedbeheerder Wooncompany. Dit is je aanspreekpunt voor urgente én minder urgente meldingen. Wooncompany is bereikbaar per e-mail via beheer@wooncompany.nl en telefonisch van maandag t/m vrijdag van 09.00 - 18.00 uur via 070 – 346 87 76.

Spoedmeldingen buiten kantooruren

Als je buiten kantooruren een urgente melding wilt maken, kun je bellen naar JBA Security via 030 – 225 30 31.

  • Indien mogelijk, graag een foto toevoegen om je melding te verduidelijken. Dit helpt ons om je melding sneller in behandeling te kunnen nemen.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Sluit Sluit

Storing

Ondanks de constante zorg en aandacht die Bridges Real Estate aan de samenstelling van deze website besteedt, is het mogelijk dat informatie die op deze site wordt gepubliceerd onvolledig of onjuist is. Bridges Real Estate aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor onjuistheden en onvolledigheden in de verstrekte informatie.

De informatie op www.bridgesre.nl wordt regelmatig aangevuld en eventuele wijzigingen kunnen met onmiddellijke ingang en zonder enige kennisgeving worden aangebracht.

Een bezoeker mag geen auteursrechtelijk beschermde werken of andere in deze website opgeslagen informatie openbaar maken of verveelvoudigen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Bridges Real Estate.

Op de website van Bridges Real Estate staan links naar websites van derden. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid en geen enkele verantwoordelijkheid voor de inhoud, het gebruik of de beschikbaarheid van websites van derden. Het gebruik van dergelijke links is op eigen risico.

Ik ben huurder

Ben je huurder bij Bridges Real Estate en heb je een vraag, wil je een storing melden of een reparatieverzoek indienen? Hieronder lees je hoe je dit kunt doen.

Ik huur een woning

Ik huur bedrijfsmatig

Ik wil een storing melden

Ben je huurder bij Bridges Real Estate en heb je een vraag of wil je een reparatieverzoek indienen? In dit overzicht vind je de meest gestelde vragen over huren bij Bridges Real Estate.

Wie is verantwoordelijk voor reparaties en onderhoud?

We hebben een handleiding opgesteld waarin staat welke vormen van onderhoudswerkzaamheden Bridges Real Estate voor je uitvoert en voor welke reparaties je zelf verantwoordelijk bent. Als huurder ben je verantwoordelijk voor klein onderhoud, zoals het bijvullen van de cv-ketel of het vervangen van een kraanleertje. Het groot onderhoud regelen wij voor je. Je kunt denken aan zaken als reparatie van daken, het vervangen van een keuken of het buitenschilderwerk. Het document vind je hier.

Hoe kan ik een storing melden of een reparatieverzoek indienen?

In je huurovereenkomst lees je wie de beheerder van je woning is.

Is Bridges Real Estate de beheerder van je woning?
Voor storingen, reparatie- of onderhoudsverzoeken of algemene meldingen kun je een e-mail sturen naar beheer@bridgesre.nl of stuur je melding in via het formulier onder “Ik wil een storing melden”. Vergeet in je e-mail niet om je adres en je contactgegevens te vermelden. Het helpt ons als je foto’s van je melding meestuurt.

Ben je huurder in Den Haag?
Vastgoedbeheerder Wooncompany is je aanspreekpunt voor zowel urgente als minder urgente meldingen. Neem contact op met Wooncompany via beheer@wooncompany.nl of telefonisch (van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur) via 070 – 346 87 76.

Heb je een spoedmelding?
Voor urgente zaken en spoedmeldingen zijn wij van maandag tot en met vrijdag tijdens kantoortijden (van 08.30 tot 17.00 uur) telefonisch bereikbaar via 030 – 204 50 14. Buiten kantoortijden kunnen urgente meldingen worden doorgegeven aan JBA Security. JBA Security is telefonisch bereikbaar via 030 – 225 30 31.

Wat mag ik zelf aanpassen aan een woning?

Overleg je plannen voor grote veranderingen in je woning altijd met Bridges Real Estate. Voor bouwkundige wijzigingen heb je schriftelijke toestemming nodig van Bridges Real Estate. Houd er rekening mee dat de woning weer in originele staat moet worden teruggebracht als de huurperiode eindigt.

Wat zijn servicekosten?

Naast de huur betaal je als huurder een voorschotbedrag voor de servicekosten of een vaste vergoeding. Bridges Real Estate maakt als verhuurder kosten voor het onderhoud van het gebouw waar je als huurder woont. Dit zijn bijvoorbeeld kosten voor schoonmaak van de algemene ruimten, verlichting in de algemene ruimten of onderhoud van een gemeenschappelijke tuin. Maandelijks betaal je een voorschot op je servicekosten of een vaste vergoeding. Het servicepakket dat wij voor je verzorgen is beschreven in je huurovereenkomst. Het voorschot of de vaste vergoeding is gebaseerd op een schatting of op basis van de jaarlijkse eindafrekening van de voorgaande periode.

Wat is de jaarlijkse eindafrekening servicekosten?

Dit is alleen van toepassing als je een voorschotbedrag voor de servicekosten betaald. De werkelijk gemaakte servicekosten zijn beschreven in deze jaarlijkse eindafrekening. In deze eindafrekening rekenen we het voorschot over het voorgaande kalenderjaar met je af. Op de servicekostenafrekening kun je terugvinden welk voorschot je hebt betaald en wat de uiteindelijke servicekosten zijn. Het voorschotbedrag voor de servicekosten kan jaarlijks door Bridges Real Estate worden aangepast. Zijn de door jou betaalde voorschotten hoger dan de werkelijke kosten? Dan betalen wij het teveel betaalde bedrag aan je terug. Zijn de door jou betaalde voorschotten lager dan de werkelijke kosten? Dan wordt het verschil hiertussen naar rato (jouw aandeel in de servicekosten) nog bij je in rekening gebracht. Voor het verzorgen van de services en het opmaken van de eindafrekening brengen wij 5% administratiekosten over de totaal gemaakte servicekosten bij je in rekening.

Welk aandeel heb ik in de servicekosten?

Het aandeel in de werkelijke kosten hoeft niet voor iedere huurder hetzelfde te zijn. In de specificatie van de jaarlijkse eindafrekening lees je meer over de verdeelwijze van de servicekosten. Daarin staat het aandeel dat je hebt in de servicekosten. De verdeelwijze is bepaald op basis van het aantal vierkante meters dat je huurt.

Wat valt niet binnen de servicekosten?

De kosten voor nutsvoorzieningen, zoals water, gas, elektriciteit of andere energie betaal je in de meeste gevallen als huurder zelf aan de nutsleverancier. In sommige gevallen wordt de levering van de nutsvoorzieningen door Bridges Real Estate geregeld. In dat geval worden de kosten hiervoor verwerkt in de servicekosten of vaste vergoeding. Ook betaal je als huurder gemeentelijke belastingen. Dit zijn gebruikersheffingen, zoals afvalstoffenheffing, die de gemeente doorberekent aan haar inwoners.

Ik wil een verhuurdersverklaring, hoe krijg ik die?

Als je voor de huur van een andere woning een verhuurdersverklaring nodig hebt, dan ontvang je van die verhuurder meestal een formulier. Dit formulier kun je naar ons doorsturen via e-mailadres info@bridgesre.nl. Wij vullen het formulier dan in en ondertekenen deze waarna je het formulier van ons retour ontvangt. Heb je geen formulier ontvangen? Dan kunnen wij een verhuurdersverklaring voor je opstellen in ons eigen format. Een verzoek hiervoor kun je ook sturen naar info@bridgesre.nl.

Hoe kan ik mijn huur opzeggen?

De huurovereenkomst kan worden opgezegd nadat de minimale huurperiode is verstreken. De minimale huurperiode en de opzegtermijn vind je terug in je huurovereenkomst. In de meeste gevallen is de minimale huurperiode één jaar en geldt een opzegtermijn van minimaal één kalendermaand. Als je gehuwd bent of als in de huurovereenkomst een medehuurder is opgenomen, dan dient de huur door beiden te worden opgezegd. Houd er rekening mee dat de huuropzegging niet vrijblijvend is. Als je de huur hebt opgezegd, kan deze niet zomaar worden ingetrokken. In je huurovereenkomst vind je meer informatie over de wijze waarop je kunt opzeggen.

Kan ik mijn huur vroegtijdig opzeggen?

Wil je voordat de minimale huurperiode is verstreken je huurovereenkomst opzeggen? Houd er rekening mee dat je aansprakelijk blijft voor de nakoming van de verplichtingen uit de huurovereenkomst tot de contractuele einddatum. Als je woning opnieuw wordt verhuurd voordat de contractuele einddatum is verstreken, dan vervalt de contractuele aansprakelijkheid vanaf de datum dat de huurovereenkomst met de opvolgende huurder ingaat.

Wat gebeurt er als ik mijn huurovereenkomst heb opgezegd?

Zodra wij jouw opzegging hebben ontvangen, sturen wij je een bevestiging. We maken dan graag gelijk een afspraak met je voor de zogenaamde “voorinspectie”. Deze inspectie is om te bepalen welke aanpassingen er nog uitgevoerd moeten worden om de woning in ‘goede’ staat terug te brengen. Na afloop van de inspectie plannen we een afspraak met je in voor de daadwerkelijke oplevering en sleuteloverdracht. In de tijd tussen jouw opzegging en de einddatum van de overeenkomst nemen we de door jou gehuurde woning in de verhuur. Wanneer we een of meerdere geschikte kandidaten hebben gevonden, kan het zijn dat we jou vragen om medewerking en toegang tot je woning voor bezichtigingen.

Wanneer wordt mijn waarborgsom teruggestort?

Als je bij aanvang van je huurovereenkomst een waarborgsom aan ons hebt voldaan, dan wordt deze binnen één maand na het einde van je huurovereenkomst, onder aftrek van eventuele kosten, aan je teruggestort. Indien er kosten van je waarborgsom worden ingehouden, kan het zijn dat dit wat langer duurt. We kunnen het restant van de waarborgsom dan pas aan je terugstorten als de hoogte van de inhouding bekend is.

Ben je huurder bij Bridges Real Estate en heb je een vraag of wil je een reparatieverzoek indienen? In dit overzicht vind je de meestgestelde vragen over huren bij Bridges Real Estate.

Wie is verantwoordelijk voor onderhoud en reparaties?

De verantwoordelijkheidsverdeling voor onderhoud en reparaties is vastgelegd in je huurovereenkomst en eventueel in een bijbehorende demarcatielijst. Hierin staat beschreven welk onderhoud, herstel en/of vernieuwing voor rekening voor jou komt en/of wat door ons als verhuurder wordt geregeld.

Hoe kan ik een storing melden of een reparatieverzoek indienen?

In je huurovereenkomst lees je wie de beheerder is.

Is Bridges Real Estate de beheerder?
Voor storingen, reparatie- of onderhoudsverzoeken of algemene meldingen kun je een e-mail sturen naar beheer@bridgesre.nl of stuur je melding in via het formulier onder “Ik wil een storing melden”. Vergeet in je e-mail niet om het adres en je contactgegevens te vermelden. Het helpt ons als je foto’s van je melding meestuurt.

Ben je huurder in Den Haag?
Vastgoedbeheerder Wooncompany is je aanspreekpunt voor zowel urgente als minder urgente meldingen. Neem contact op met Wooncompany via beheer@wooncompany.nl of telefonisch (van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur) via 070 – 346 87 76.

Heb je een spoedmelding?
Voor urgente zaken en spoedmeldingen zijn wij van maandag tot en met vrijdag tijdens kantoortijden (van 08.30 tot 17.00 uur) telefonisch bereikbaar via 030 – 204 50 14. Buiten kantoortijden kunnen urgente meldingen worden doorgegeven aan JBA Security. JBA Security is telefonisch bereikbaar via 030 – 225 30 31.

Wat mag ik zelf aanpassen binnen het gehuurde?

Overleg aanpassingen die je in het gehuurde wilt doen altijd met Bridges Real Estate. Voor bouwkundige wijzigingen heb je schriftelijke toestemming nodig van Bridges Real Estate. Houd er rekening mee dat het gehuurde in principe weer in originele staat moet worden teruggebracht als de huurovereenkomst wordt beëindigd.

Wat zijn servicekosten?

Naast de huur betaal je als huurder een voorschotbedrag voor de servicekosten of een vaste vergoeding. Bridges Real Estate maakt als verhuurder kosten voor het onderhoud van het gebouw. Dit zijn bijvoorbeeld kosten voor schoonmaak van de algemene ruimten, verlichting in de algemene ruimten en onderhoud aan de technische installaties. Periodiek betaal je een voorschot op je servicekosten of een vaste vergoeding. Het servicepakket dat wij voor je verzorgen is beschreven in je huurovereenkomst. Het voorschot of de vaste vergoeding is gebaseerd op een schatting of op basis van de jaarlijkse eindafrekening van de voorgaande periode.

Wat is de jaarlijkse eindafrekening voor servicekosten?

Dit is alleen van toepassing als je een voorschotbedrag voor de servicekosten betaald. De werkelijk gemaakte servicekosten zijn beschreven in deze jaarlijkse eindafrekening. In deze eindafrekening rekenen we het voorschot over het voorgaande kalenderjaar met je af. Op de servicekostenafrekening kun je terugvinden welk voorschot je hebt betaald en wat de uiteindelijke servicekosten zijn. Het voorschotbedrag voor de servicekosten kan jaarlijks door Bridges Real Estate worden aangepast. Zijn de door jou betaalde voorschotten hoger dan de werkelijke kosten? Dan betalen wij het teveel betaalde bedrag aan je terug. Zijn de door jou betaalde voorschotten lager dan de werkelijke kosten? Dan wordt het verschil hiertussen naar rato (jouw aandeel in de servicekosten) nog bij je in rekening gebracht. Voor het verzorgen van de services en het opmaken van de eindafrekening brengen wij 5% administratiekosten over de totaal gemaakte servicekosten bij je in rekening.

Welk aandeel heb ik in de servicekosten?

Het aandeel in de werkelijke kosten hoeft niet voor iedere huurder hetzelfde te zijn. In de specificatie van de jaarlijkse eindafrekening lees je meer over de verdeelwijze van de servicekosten. Daarin staat het aandeel dat je hebt in de servicekosten. De verdeelwijze is bepaald op basis van het aantal vierkante meters dat je huurt.

Wat valt niet binnen de servicekosten?

Dat verschilt per pand. Het servicepakket dat wij voor je verzorgen is beschreven in je huurovereenkomst.

Ik ben een factuur kwijt, hoe kan ik deze opvragen?

Indien er een factuur in jouw administratie ontbreekt, kun je deze factuur opvragen via info@bridgesre.nl. Vergeet in deze e-mail niet te vermelden om welke factuur het gaat. Wij sturen vervolgens een kopie van de factuur aan je toe.

Hoe geef ik een wijziging (naamswijziging, adreswijziging, overname etc.) door?

Wij horen graag van je bij een verhuizing, eigenaarswissel, naamswijziging of overname. Dit soort wijzigingen kun je doorgeven via info@bridgesre.nl. Afhankelijk van de wijziging kan het zijn dat we schriftelijk het een en ander moeten vastleggen als wijziging op de oorspronkelijke huurovereenkomst. Na ontvangst beoordelen wij je wijziging en nemen wij contact met je op ten aanzien van eventuele vervolgstappen om deze wijziging te kunnen vastleggen.

Ik heb een aanslagbiljet voor gebruikerslasten van de gemeente ontvangen, wat moet ik doen?

De aanslag voor gemeentelijke heffingen is gesplitst in een eigenaars- en een gebruikersdeel. Het eigenaarsdeel komt uiteraard voor onze rekening. Het gebruikersdeel komt voor rekening van jou als huurder. Indien je in een multi-tenant gebouw huurt, dan is het verstandig om de aanslag voor het gebruikersdeel goed te controleren. Word je alleen aangeslagen voor hetgeen je huurt of gaat het om een aanslag voor alle gebruikers van het gebouw? Indien dat laatste het geval is, dan kun je bezwaar maken bij de betreffende gemeente.

Hoe kan ik een extra sleutel/tag bijbestellen?

Dat is uiteraard mogelijk, maar hier zijn wel kosten aan verbonden. Dien je verzoek in via beheer@bridgesre.nl. Uiteraard informeren wij je voor het verstrekken van de sleutels/tags over de hieraan verbonden kosten.

Hoe kan ik mijn huur opzeggen?

De huurovereenkomst kan worden opgezegd tegen het einde van iedere huurtermijn of bij een huurovereenkomst voor onbepaalde tijd tegen ieder tijdstip met inachtneming van de overeengekomen opzegtermijn. De looptijd van je huurovereenkomst, de huurtermijnen en opzegtermijn vind je terug in je huurovereenkomst. De opzegging van de huurovereenkomst dient te geschieden per deurwaardersexploot of aangetekende brief.

Kan ik mijn huur vroegtijdig opzeggen?

Wil je voor het einde van een huurtermijn je huurovereenkomst opzeggen? Houd er dan rekening mee dat je aansprakelijk blijft voor de nakoming van de verplichtingen uit de huurovereenkomst tot de contractuele einddatum. Als het door jou gehuurde opnieuw wordt verhuurd voordat de contractuele einddatum is verstreken, dan vervalt de contractuele aansprakelijkheid vanaf de datum dat de huurovereenkomst met de opvolgende huurder ingaat.

Wat gebeurt er als ik de huurovereenkomst heb opgezegd?

Zodra wij jouw opzegging hebben ontvangen, sturen wij een bevestiging. We maken vervolgens een afspraak met je voor de zogenaamde “voorinspectie”. Ligt de einddatum nog enige tijd in de toekomst? Dan ontvang je eerst een bevestiging. Als de einddatum nadert, nemen we contact met je op voor het inplannen van de “voorinspectie”. Tijdens de inspectie bepalen we welke aanpassingen er nog gedaan moeten worden om het gehuurde in ‘goede’ staat terug te brengen. Na afloop van de inspectie plannen we een afspraak met je in voor de daadwerkelijke oplevering en sleuteloverdracht. In de tijd tussen jouw opzegging en de einddatum van de overeenkomst nemen we het door jou gehuurde opnieuw in de verhuur. Wanneer we een of meerdere kandidaten hebben, kan het zijn dat we jou vragen om medewerking en toegang tot de ruimte voor bezichtigingen.

Wanneer wordt de waarborgsom teruggestort of de bankgarantie vrijgegeven?

Als je bij aanvang van je huurovereenkomst een waarborgsom hebt voldaan of een bankgarantie hebt afgegeven, dan wordt deze in principe binnen één maand na het einde van de huurovereenkomst, onder aftrek van eventuele kosten, aan je teruggestort of vrijgegeven. Als er kosten van de waarborgsom of bankgarantie worden ingehouden, kan het zijn dat dit wat langer duurt. We kunnen het restant van de waarborgsom of bankgarantie pas aan je terugstorten of vrijgeven als de hoogte van de inhouding bekend is.

Ben je huurder en heb je een vraag of wil je iets laten repareren? Dan kun je dat melden bij je beheerder. We maken onderscheid tussen urgente- en minder urgente meldingen.

Is Bridges Real Estate je beheerder?

Voor minder urgente meldingen, storingen, reparatie- of onderhoudsverzoeken kun je het formulier hieronder invullen. We nemen dan binnen 1 werkdag contact met je op.

 

Melding maken

  • Indien mogelijk graag een foto toevoegen om je melding te verduidelijken. Dit helpt ons om je melding sneller in behandeling te kunnen nemen.
Is Wooncompany je beheerder?

Huurders in Den Haag kunnen terecht bij vastgoedbeheerder Wooncompany. Dit is je aanspreekpunt voor urgente én minder urgente meldingen. Wooncompany is bereikbaar per e-mail via beheer@wooncompany.nl en telefonisch van maandag t/m vrijdag van 09.00 – 18.00 uur via 070 – 346 87 76.

Spoedmeldingen binnen kantooruren

Bij hoge nood kun je een spoedmelding maken door te bellen. Dit kun je doen voor reparaties die niet kunnen wachten tot de volgende dag of tot na het weekend. Denk hierbij aan een lekkage, gaslek of liftstoring. Maandag t/m vrijdag zijn we van 08.30 – 17.00 uur bereikbaar via 030 – 204 50 14.

Spoedmeldingen buiten kantooruren

Als je buiten kantooruren een urgente melding wilt maken, kun je bellen naar JBA Security via 030 – 225 30 31.